Trívium i quadrívium
Trívium i quadrívium (1): Abans foren la gramàtica, la dialèctica, la retòrica, l’aritmètica, la geometria, l’astronomia i la música. I ara?
Trívium i quadrívium (2): Com a l’Edat Mitjana cal passar-se un quart de la vida remant a corrent o a contracorrent per mars d’informació…
Trívium i quadrívium (3): És imprescindible saber pensar i resoldre. Trobar solucions als problemes perquè no esdevinguin conflictes lògics.
Trívium i quadrívium (4): Ja no n’hi ha prou a saber llegir i escriure. És imprescindible una capacitat comprensiva i expressiva multimèdia.
Trívium i quadrívium (5): Els coneixements s’han d’aprendre i desaprendre. La mobilitat total fa incontestables les habilitats per al canvi.
Trívium i quadrívium (6): Qualsevol aprenentatge haurà d’aplicar-se en contextos d’alteritat i sostenibilitat. Ens cal pensar en els altres.
Trívium i quadrívium (7): El coneixement del món físic ha d’anar unit al comportament social i ciutadà. Cal Dialogar alhora endins i enfora.
Trívium i quadrívium (8): Valorar les manifestacions culturals i artístiques i utilitzar-les com a font d’enriquiment personal. Ser creatiu.
Trívium i quadrívium (9): L’adquisició de valors ha de bastir el criteri propi, que és bàsic per a la transformació de les idees en accions.
(El dibuix és d’un alumne de 2n d’ESO).
Deixa un comentari